ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΟ ΑΙΜΑ


ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ –ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ
Α.Να χαρακτηρίσετε  κάθε μία από τις ακόλουθες προτάσεις  με Σ αν  είναι σωστή ή με Λ αν είναι λάθος.
1.Τα έμμορφα στοιχεία του αίματος είναι τα ερυθρά και λευκά  αιμοσφαίρια και τα αιμοπετάλια.
2.Το πλάσμα αποτελείται από νερό ,πρωτείνες ,ορμόνες ,άλατα και άλλες θρεπτικές ουσίες.
3.Το αίμα χρησιμεύει για τη μεταφορά οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ουσιών ,για την άμυνα και για την αιμόσταση.
4.Ανοσία είναι η ικανότητα του οργανισμού να προστατεύεται από τη δράση των μικροβίων και των τοξικών τους προïόντων.
5.Για την κυτταρική ανοσία υπεύθυνα είναι τα τ-λεμφοκύτταρα
6.Κάθε αντίσωμα που παράγεται είναι ειδικό για κάθε αντιγόνο.
7.Για να είναι μια ουσία αντιγόνο πρέπει να έχει μικρό μοριακό βάρος.
8. Για τη χυμική ανοσία υπεύθυνα είναι τα χ- λεμφοκύτταρα.
9.Η φαγοκυττάρωση είναι μηχανισμός φυσικής ανοσίας.
10.Οι αντι- ρέζους συγκολλητίνες διατηρούνται για 1-2 χρόνια και μετά εξαφανίζονται.(Παν 2015) (10 μ)

Β.Να περιγράψετε τις ομάδες εμβολίων. (15 μ)

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Α.Να συμπληρώσετε στον ακόλουθο πίνακα  τα κενά με σταυρό όπου χρειάζεται για να δείξετε ποιές συγκολλητίνες και συγκολλητινογόνα υπάρχουν στα άτομα ανάλογα με την ομάδα αίματός τους με το σύστημα ΑΒΟ.(Να μεταφέρετε τον πίνακα στο φύλλο σας)


ΟΜΑΔΑ Α
ΟΜΑΔΑ Β
ΟΜΑΔΑ ΑΒ
ΟΜΑΔΑ 0
ΣΥΓΚΟΛΛΗΤΙΝΟΓΟΝΟ Α




ΣΥΓΚΟΛΛΗΤΙΝΙΓΟΝΟ Β




ΣΥΓΚΟΛΛΗΤΙΝΗ ΑΝΤΙ-Α




ΣΥΓΚΟΛΛΗΤΙΝΗ ΑΝΤΙ-Β




(16μ)
Β.Ποιές είναι οι ομάδες των αντισωμάτων ανάλογα με τον τύπο των βαριών αλυσίδων; (5 μ)
Γ.Τι είναι άνοσος ορός (4 μ)

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Α.Να περιγραφεί η φυσική παθητική ανοσία.Πότε (ηλικία ) αρχίζει η επίκτητη ενεργητική ανοσία ;(Πανελλήνιες 2016)(15 μ)

Β.Τι είναι πυρηνικός ίκτερος.(10 μ)

ΘΕΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ
Α.Μια γυναίκα 30  ετών με ομάδα αίματος Α Ρέζους αρνητικό ,φυσιολογικά δεν έχει αντι ρέζους συγκολλητίνες στον ορό του αίματος της .Αυτές δημιουργούνται  μόνο αν ευαισθητοποιηθεί με την εισαγωγή στον οργανισμό της ρέζους θετικών ερυθροκυττάρων.Να αναφέρετε σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να συμβεί αυτό(Παν  2016) (1 0 μ)

Β.Ένας έφηβος  που είχε νοσήσει από ανεμοβλογιά στην παιδική του ηλικία ,έρχεται σε επαφή με τον ιό της ανεμοβλογιάς για δεύτερη φορά και δε νοσεί.Τι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απάντηση του οργανισμού τη δεύτερη φορά ,πώς ονομάζεται η απάντηση αυτή και ποιες είναι οι διαφορές της σε σχέση με την πρώτη φορά (παν 2017 ) (15 μ.)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΤΟ ΚΕΦ 4

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ